Monday, October 29, 2012

Weekly Sketches 42 and 43

Ahhhh haaaa, a catch-up post, and a late one at that.
I've been doing some things, and have some more things to do. Hmmm, so vague, anyway: 
Jill Valentine and Yuri Lowell
I kid you not, there is a game with both of them in it. And a few other characters close to my heart, haha~
Richter and Richard
Aaand, my favourite Tales villains. It's been a while; I want to draw Dhaos again soon, too.
Halcyon Aerie (that's not her name btw)
Hmm, and everything else the past fortnight is concept sketches. All of which are subject to change (obviously, these aren't even the first sketches, I just turf what I don't like at all).
 Another project that will go nowhere, for sure~ orz

Sunday, October 14, 2012

Weekly Sketches 41

All Tales of this week, haha~
Mostly I was focused on my piece for the Symphonia OVA Countdown - you can see the finished version here.
So I thought I'd post the close-ups so you can check the contrast between the finished art and the sketches I posted back in Week 36. ^v^
Mithos
and Yggdrasill
 I did the lines and colours in PaintTool Sai. I... How did I live before this program?
In ignorance, clearly.
Before that though, I painted Richter to practice my approach:
For science
 And now I have an image for the blog header. \o/
His eyes just match the green of the blog nicely! orz
A pretty princess Duke
And lastly, Duke, from Tales of Vesperia. I was thinking of drawing the villains from the Tales of I'd played for Halloween. IDK why I started with Duke.
Really, I don't.
He can now sit in the 'maybe I'll finish it, maybe' pile with everything else. orz
...
But then again.
Sai is really, really great.
It loads so quickly, and runs so smoothly, and it has so many neat and useful features. The past fortnight I've been drawing in it exclusively.
I can finally get the lines crisp how I want, and painting with the different tools is a dream.
I want to work to become more prolific. \o/

Sunday, October 7, 2012

Weekly Sketches 39 and 40

Separated at birth
Drawn this arvo - left is Emil (Tales of Symphonia), right is the hero of Rune Factory 3, whom I named Emil as a joke.
But... it's uncanny how alike they are. I'd go on, but for spoilers.
I'd kind of like to make this a wallpaper. Not likely to happen.
This makes no sense
I guess I was in a 'Tales of' mood this week. At least I did a lot of drawing.
Richard and Asbel
Drama drama drama idk.
So I was drawing a silly little (1 page) comic to go with it. Maybe I'll finish it later. Also not likely.
Asbel in Leon Magnus' costume
I want to buy DLC costumes for Graces f, but they're so overpriced.
I also like Asbel. Quite a bit.

So that was all this past week.
The week prior I tried to finish that sketch I posted in week 38 in time for that contest, but abandoned it because I don't like it much.
The colours just aren't working, and there are a number of flaws that need fixing.
Work smarter next time
That's what happens when you rush. orz